תכירו, שי ורוני תקוע. שי הוא אבא משקיען, רוני היא הבת המתוקה שלו, וביחד הם בילו בסופ”ש טיול בת מצווה בדנובה.
ביקשנו משי לספר לנו על החוויה, ולשתף אותנו ואתכם בטיפים שיעזרו לכם בתכנון הטיול

שי ורוני תקוע טיול בת מצווה בדנובה

שי, איך היה הטיול עם הבת שלך רוני?

האמת שבהתחלה מעט חששתי לצאת עם רוני לטיול בת מצווה באופניים אבל בראייה לאחור לא הייתי צריך לחשוש בכלל. רוני מאוד התחברה לקונספט של רכיבה בטבע. החוויה העצימה אותה והיא חזרה ארצה ילדה הרבה יותר בוגרת. אני מרגיש שהקשר בינינו מאוד התחזק הודות לזמן האיכות שבילינו ביחד.
שמחתי לגלות ילדה אמיצה, עם שליטה טכנית פנומנלית באופניים ורצון בלי פוסק לגלות ולכבוש יעדים חדשים.

בוא תספר לנו קצת מה עשיתם כל יום

ביום הראשון נחתנו נחיתה רכה בשדה התעופה של וינה, ואחרי תהליך זריז של ביקורת דרכונים ואיסוף מזוודות כבר היינו על הרכבת בדרך לעיירה מלק.
כשהגענו למלק, לפנסיון 4 כוכבים בשם Wachau, כבר המתינו לנו 2 זוגות אופניים לפי המידות שהזמנו. זמן קצר אחר כך, התחלנו ברכיבה לכיוון Krems.
רכבנו לאורך הנהר, בתוך קטעי יער מטריפים וכרמים. מדובר באמת, בלי הגזמה, ביופי עוצר נשימה.
טיפ אחד על היום הזה שאני יכול לשתף הוא שרכיבה בקצב נוח תביא אתכם לתחנה הבאה במסלול בשעות הערב המוקדמות, בסביבות 15:00 – 17:00. החנויות נסגרות לרוב לקראת 18:00, אז מומלץ להיכנס לסופרמרקטים המקומיים כדי להצטייד לקראת יום הרכיבה הבא.

ביום השני המסלול אומנם מתחיל באזור תעשייתי לא מדהים ביופיו, אבל אחרי כמה קילומטרים של רכיבה נוחה חזרנו לנוף הירוק והציורי של הנהר. טיפ נוסף ליום הזה הוא שחשוב לקחת בחשבון שחלק מהרכיבה ביום זה הוא מאוד חשוף, ולכן יש להקפיד על שתייה מרובה ולהימרח בקרם הגנה.
עם זאת, האתגר העיקרי ברכיבה באזור זה הוא דווקא רוח הפנים שיכולה להפתיע. איתגר אותנו לא קצת אבל לא וויתרנו!

ביום השלישי קמנו בעיירה Tuln המלאה בגנים מאוד מטופחים, ומסלול היציאה ממנה רווי בצבע ירוק שלא רואים בשום מקום אחר. אחרי רכיבה קלילה הגענו לוינה, ואת הזמן הפנוי שם ניצלנו ליום כיף בפארק השעשועים Prater Park, שהיה צמוד למלון שלנו Austrian Trend Messe.

מפדלים בכיף טיול בת מצווה בדנובה

נשמע שאתה מלא בטיפים! מה עוד אתה יכול לספר לרוכבים הבאים מבחינת דגשים לדעתך?

1. בטיחות לפני הכל! עשו סיבוב על האופניים, וודאו שהמידה מתאימה לכם ובדקו את הצמיגים והבלמים. בכל בעיה – הודיעו מיד לספק המקומי.
2. מומלץ להצטייד בצידה ליום הרכיבה למחרת – שתייה (מינימום בקבוק 1.5 ליטר לרוכב), חטיפים, פירות וסנדוויצ’ים. המסלול מלא בפינות חמד להתרעננות ובמסעדות. נצלו עצירות אלו למנוחה ותמונות – הרבה תמונות!
3. שמרו על ערנות, והקפידו לבדוק אם הילדים ערניים גם כן.
4. רכבו בקצב נוח – בשל ההתרגשות מהחוויה לילדים יש נטייה להתחיל בקצב מהיר, ולאחר כמה קילומטרים העייפות מתחילה להשפיע. לכן, שמרו על קצב איטי, קבוע ואחיד.
אתם לא בתחרות, התרכזו בליהנות מהנוף ומחברת בני המשפחה – זו חוויה מגבשת יוצאת מן הכלל!

לסיכום,
משפחה שמחפשת טיול בת מצוות יוצא דופן שמשלב טבע, פעילות גופנית, אחריות, מנהיגות
וגיבוש – טיול אופניים לאורך הדנובה ברמותיו השונות הוא המתכון להצלחה!

חוויה מדהימה טיול בת מצווה בדנובה