בשביל הישראלי הממוצע שמתחיל לתכנן את חופשת הקיץ שלו ושל המשפחה בחו”ל, בערך בתקופה הזאת של השנה, דנמרק היא סוג של תעלומה. פה באיסתא ספורט הגענו להחלטה – לא עוד!
כתבנו מגוון טיפים והמלצות במיוחד למי שמבקר בפעם הראשונה בממלכה הדנית הקסומה. בואו לגלות את ממלכת האופניים – דנמרק, בה לכל אדם יש 3 זוגות אופניים בממוצע!

טיפים ומידע נחוץ

כסף ותשלומים
דנמרק אינה חברה באיחוד האירופי, ולכן לא משתמשים בה ביורו.
המטבע המקומי הוא קרונה (כתר), כאשר 1 קרונה = בערך 0.53 ₪.
סניפי הבנק בדנמרק פתוחים בימים שני עד שישי בין השעות 9:30 ל- 17:00, וגובים עמלה קבועה על המרת מטבע זר – ולכן עדיף להמיר סכום גדול יחסית בכל פעם.

זמנים ומזג אוויר
דנמרק מאחרת בשעה אחת לעומת שעון ישראל.
החודשים המומלצים לביקור בדנמרק הם מאי עד אוגוסט, כאשר חודש ספטמבר הוא חודש שעוד ניתן לבקר בו אך מזג האוויר יכול לעיתים להיות קר.
שימו לב, בקיץ הדני ייתכנו ימים קרירים ואפילו גשומים, ולכן מומלץ להצטייד בביגוד קל בתוספת מעיל גשם/רוח, מטרייה ומכנסיים ארוכים

אוכל
רעבים? נסו את ה-Smorrebord, כריך קר החביב על הדנים במיוחד, ועשוי פרוסה דקה של לחם שיפון מרוח בחמאה ומעליו פרוסת דג או בשר

קופונים והנחות
שדרגו את הביקור שלכם בקופנהגן עם ה-CopenhagenCard, כרטיס הטבות ל-24, 48, 72 או 120 שעות. הכרטיס מקנה כניסה חינמית לעשרות מוזיאונים ואטרקציות בקופנהגן והסביבה, ונסיעה ללא תשלום בתחבורה הציבורית.
כדאי לכם לרכוש את הכרטיס כבר בשדה התעופה, ולהוריד לנייד את האפליקציה הייעודית לקבלת המלצות, הכוונות וכו’.

כמה אטרקציות מומלצות

גני טיבולי
פארק שעשועים קטן, קסום ורומנטי במרכז העיר קופנהגן.
בפארק תוכלו למצוא גן פרחים מרהיב ביופיו ומתקנים כמו רכבת ההרים העתיקה בעולם והקרוסלה הגבוהה בעולם (80 מטרים מעל הקרקע!). מומלץ להגיע לפארק בשעות אחר הצהריים או הערב.
כשמחשיך, הפארק מואר באינספור נורות צבעוניות, ומדובר במחזה נפלא שכאילו נלקח מדפיו של ספר אגדות.

“הכוכב הכחול”
אחד האקווריומים הגדולים והמרשימים בעולם, בו שוחים להנאתם מעל 20 אלף דגים יונקים ימיים, ביניהם תמנונים, צלופחים חשמליים, דגי פיראניה אוכלי אדם, אריות ים ועוד.
החללים במתחם המרשים מחולקים לפי אזורי מחייה גיאוגרפיים של בעלי החיים. כמו כן, ב”כוכב הכחול” קיימת מנהרה אליה מבקרים יכולים להיכנס כשמעליהם משייטים כרישים.

כריסטיאניה
הבועה האלטרנטיבית, ההיפית והמבולגנת של קופנהגן.
כריסטיאניה היא שכונה ליברלית ובוהמיינית המכונה על ידי המקומיים “עיר החופש” או “אמסטרדם הקטנה”, ומלאה בבניינים ובתי המגורים הצבועים באמנות רחוב ובכתובות גרפיטי.

רוסקילדה (Roskilde)
עיר עתיקה מתקופת הויקינגים הממוקמת באי זילנד. בין האטרקציות באזור אפשר למצוא שייט בספינה ויקינגית, ביקור בקתדרלה עתיקה ועוד.
מדי שנה מתקיים בעיר פסטיבל רוק מהגדולים באירופה, המושך אליו עשרות אלפי חובבי מוזיקה נלהבים הנוהרים לאזור כדי ליהנות מהופעות של הלהקות המובילות בעולם.