טיול אופניים לאורך הדנובה

אשתי ואני יצאנו במהלך פסח לטיול אופניים לאורך הדנובה, והייתה לנו חוויה מדהימה! סגרנו דרך איסתא ספורט חבילה מושלמת שכללה: טיסות, מלונות לאורך הדרך, ציוד, העברות, שוברים, אוכל… בקיצור, הכל!

זאת הייתה הפעם הראשונה שסגרנו דרך איסתא ספורט טיול אקטיבי מהסוג הזה, אך אנחנו בטוחים שנעשה זאת שוב בעתיד.

יום 1: טיסת בוקר לוינה ונסיעה לפסאו

המראנו מנתב”ג בשעה 06:30 ונחתנו בוינה בשעה 09:30. אספנו את כרטיסי הרכבת בשדה ונסענו לפסאו ברכבת. כאשר הגענו לפסאו, הלכנו ישירות למשרד של הספק המקומי ואספנו את האופניים.
עיקול הדנובה המפורסם

יום 2: רכיבה: מפסאו לשלוגן (Schlögen) – עיקול הדנובה (כ-40 ק”מ)

קמנו בבוקר ואחרי ארוחת בוקר מצויינת, הורדנו את המזוודות לקבלה, והתחלנו ברכיבה נהדרת בעמק הדנובה העליון לכיוון שלוגן. בעיירה אנגלהרטצל (Engelhartszell) ביקרנו במנזר הטראפיסטי היחיד באוסטריה (מדובר בזרם בנצרות שהחליט להחזיר את עולם הנזירות לחיי קדושה לאחר שאלה הידרדרו, ודוגל בחיי פשטות שבהם הדיבור מיותר. הם אינם נודרים נדר שתיקה כמקובל לחשוב, אך נמנעים מכל דיבור לא ענייני. המנזר המקביל לו בארץ הוא מנזר השתקנים בלטרון). במנזר קנינו כמה ליקרים טעימים היישר מהנזירים עצמם, שאולי לא מדברים הרבה אבל עושים לא מעט :). לאחר המפגש מהמם החושים הזה רכבנו לעיקול שלוגן המפורסם, שבו הנהר עושה תפנית של 180 מעלות בלי לעפעף.

טיול אופניים לאורך הדנובה

יום 3: רכיבה: מעיקול הדנובה ללינץ (Linz) (כ-60 ק”מ)

קמנו בבוקר במלון מקסים והתחלנו ברכיבה. לפי המלצת איסתא ספורט שטנו באחת המעברות נוסעים הקטנות שמפליגות בין שתי גדות הדנובה. זה היה פשוט מקסים. לאחר מכן המשכנו ברכיבה באגן אפרדינג (Eferding) הפורה המתרחב לאטו הלאה לעבר לינץ, עיר הבירה של אוסטריה עילית ובירת התרבות של אירופה לשנת 2009. בלינץ נהנינו מערב קיץ קסום שעיקרו: שוטטות קניות סביב כיכר העיר הראשית.

יום 4: רכיבה: מלינץ לגריין (Grein) (כ-60 ק”מ)

ביום הזה רכבנו אל העיר אנס (Enns), העיר העתיקה ביותר באוסטריה. במהלך היום עברנו בנוף של אחו יפה וירוק וסביבה כפרית רגועה, חלפנו על פני הכפר הקלטי מטקירכן (Mitterkirchen) והכנסייה מלאת ההוד של באומגרטנברג (Baumgartenberg) עד הטירה הרומנטית של קלם (Clam).

יום 5: רכיבה: מגריין למלק (Melk) (כ-50 ק”מ)

ביום הרביעי נהננו מרכיבה בנוף מרתק ושונה: תצורות סלע גבוהות שמיוערות בצפיפות בשתי גדות הדנובה. גבוה מעל הנהר מתנשאת כנסיית עולי הרגל של מריה טפרל (Pilgrimage Church of Maria Taferl), אתר עולי הרגל החשוב ביותר באוסטריה תחתית והשני בחשיבותו באוסטריה בכלל רק למריהצל (Mariazell). בנקודה הזאת יש תצפית מדהימה שצופה על המנזר הבנדיקטני המקסים של מלק.

יום 6: ממלק לקרמס (Krems) – עמק הווכאו (כ-35 ק”מ)

עוד היילייט של הטיול הזה מבחינתנו היה לדווש בעמק הווכאו (Wachau) הקסום. העמק היה עמוס בכרמים משופעים, במטעי משמש מנוקדים בטירות יפהפיות, בארמונות מרשימים ובמנזרים חלומיים. במהלך היום לקחנו הפוגה מהרכיבה ונרגענו בשיט סירה קצר ומקסים בדרך לקרמס דיוושנו דרך כפרי היין המקסימים שפיץ, וייסקירכן ודורנשטיין (Spitz, Weißkirchen, Durnstein), שטברנות היין העתיקות שלהם הזמינו אתונו לבדוק מיד ראשונה מה יש להם להציע. אירוח אוסטרי במיטבו.

יום 7: נסיעה ברכבת: מקרמס לטולן (Tulln)/ רכיבה: מטולן לווינה (Vienne) (כ-40 ק”מ)

ניפרדנו ממחוז עמק הווכאו, המוכר כאתר מורשת עולמית של אונסק”ו, ונסענו ברכבת לעיר טולן, שבה התחלנו ברכיבה האחרונה שלנו לטיול זה. עברנו דרך יערות וינה (Wiener Wald) ודרך “שערי וינה” (“The Gates of Vienna”). בדרך ביקרנו במנזר המרשים של קלוסטנויבורג (Klosterneuburg) וממנו המשכנו ל”עיר המוזיקה”: וינה.

יום 8: וינה, טיסת בוקר חזרה

קמנו בבוקר בוינה ונסענו לשדה התעופה בוינה לטיסה שהמריאה בשעה 10:25 בבוקר.

בסה”כ אנחנו מאוד מאוד נהנינו מטיול, ולמרות שמזג האוויר היה קריר לפעמים, אנחנו בטוחים שאם טסים במהלך הקיץ החוויה תהיה עוד יותר מושלמת. ממליצים לכולם!